Tiskovina centra Eden Vítejte v ráji!

Leták mě zaujal grafickým zpracování a přehledností. Texty jsou ve formě, která mě neodrazuje od čtení. Na první pohled vypadá velmi prakticky, užitečně a uživatelsky příjemně.

Zdenka Nosková

 

Podrobnosti

1. Základní údaje

Název: Tiskovina centra Eden

Datum vzniku: 2015

Autor koncepce: neuveden

Realizátor: neuveden

Provozovatel: neuveden

Kontakt: www.centrumeden.cz

Město: Bystřice nad Pernštejnem

Stát: ČR

GPS souřadnice: N 49°30.94167', E 16°14.86172'

Datum vložení příspěvku: 1. 9. 2016

Autor příspěvku: Zdenka Nosková

Doporučený čas na projití trasy: -

Cena vstupného: -

2. K čemu slouží?

Proč byla interpretace vytvořena? Jaké byly její cíle?

Komentář: Podle mého názoru má tiskovina sloužit jako informační a propagační materiál, jehož cílem je motivovat širokou veřejnost k návštěvě nového zařícení. Pokud je distribuována přímo v areálu zařízení, může sloužit i jako orientační plánek.

Zdroj: autor příspěvku

3. Komu je interpretace určena?

Místní/ návštěvníci ČR/ návštěvníci ze zahraničí/ cyklisté/ rodiny z dětmi/ senioři.

Komentář: Tiskovina je určena pro širokou veřejnost z ČR – především rodiny s dětmi, školy, školky.

Zdroj: autor příspěvku

4. Hodnocení interpretace

Jak interpretace dokáže zaujmout, propojit fenomén s návštěvníkem a obsah s formou. Jak odhaluje zajímavosti, vybízí k zamyšlení, je úsporná ve výrazu…

 

1. Grafické zpracování

Komentář: Obě strany tiskoviny jsou kvalitně výtvarně zpracovány. Styl ilustrací i barevnost ladí s tématem nabídky služeb a aktivit v centru Eden. K ilustracím se dobře hodí i styl písma – jak výtvarný, tak „čtecí“. Styl ilustrací připomíná známé ilustrace z knížek pro děti, člověk má pocit bezpečí, tradice a jistoty. Mapka je přehledná a nezatěžuje uživatele zbytečnými detaily.

Na tiskovině mi chybí adresa a kontaktní údaje v přehlednější formě. Při prvním zběžném prohlédnutí nevím, kde se centrum Eden nachází, což mi vadí a při větším množství informací by se mohlo stát, že kvůli této skutečnosti leták odložím.

Nejsem si úplně jistá, která strana tiskoviny je titulní a tento fakt mě mate po celou dobu prohlížení tiskoviny. Nejspíš to bude ta s mapkou, kde je i oslovení Vítejte v ráji! V centru Eden se na vás těšíme….., ale díky dominantní mapce jsem si oslovení všimla jen díky tomu, že jsem ho cíleně hledala. Při zběžné prohlídce jsem z tohoto textu vnímala jen odkaz na www stránky a to jen díky tomu, že jsem jinde nenašla žádný jiný kontakt.

 

2. Praktický formát a dobrý materiál

Komentář: Formát A4 je pohodlný pro seznámení se s obsahem, ale není úplně praktický, co se týče přenášení. Díky zvolené vyšší gramáži papíru se čtenáři nemuchlá v ruce, při držení v jedné ruce mu nepadají rohy a i při opakovaném použití vypadá důstojně a seriózně.

 

3. Úspornost ve vyjadřování

Komentář: Nadpis - Živly v ekopavilonu. Text - Jmenuji se sice plejtvák, ale naučím vás šetřit – Zemi, oheň, vodu i vzduch. A nejenom to! Postavíme spolu moderní dům, pohrajeme si se sluncem, vodou a dalšími živly. A v nabídce mám i programy pro školy. Tento krátký text mě pobavil – první větou – kombinace slova plejtvát a šetřit a zaujal mojí pozornost natolik, že by mě samotný motivoval k návštěvě centra. Rovněž mě zaujal krátký text u oddílu Kurzy a semináře, kde ilustraci doplňují čtyři slova - Jsme mistři svého oboru. Podle mého názoru jsou texty úsporné, motivující a dobře se čtou.

4. Jasné zaměření na cílovou skupinu

Komentář: Vzhledem k tomu, že jednou z hlavních cílových skupin budou rodiny s dětmi – usuzuji dle prvního obrázku a textu – To jsme si mysleli, že vstup do ráje bude stát víc. Mají tu toho tolik!, je tiskovina vytvořená dobře. U této cílové skupiny o výletu často rozhodují ženy, případně děti a pro tento účel je tiskovina zpracovaná dobře – co se týče výtvarné stránky. Délka a styl textů, množství obrázků, nabídka služeb a atrakcí samotného centra je velmi dobře sestavená pro všechny členy rodiny. Nezáleží na tom, kdo ho první vezme do ruky. Tiskovina pracuje s emocemi.

Co se týče oslovení, nejsem si zcela jistá, zda je jím text Vítejte v ráji…. Pocitově mi nevyhovují tři tečky, za slovem ráj, neboť zeslabují účinek slova ráj. Velikostně není text příliš odlišný od ostatních nadpisů. Připadám si spíš neoslovená, ale nabídka informací, výtvarná stránka a texty tiskoviny mě natolik zaujaly, že mi nevadí fakt neoslovení.

5. Texty vybízejí k další aktivitě a objevování

 Komentář: …Jsem správcem panského dvora a jste mými vzácnými hosty. Navštivte mě v panském bydlení – seznámím vás s historií centra Eden a rodem Mitrovských. Text čtenáře vybízí k návštěvě přímo slovním spojením „navštivte mě“, ale i obsahem. Člověk má chuť setkat se se správcem panského dvora a být vzácným hostem v panském bydlení.

Všechny fotografie pořídil autor příspěvku

 

5. Další náměty, komentáře a postřehy autora

Komentář: S letákem se špatně manipuluje na stánku, kde se prezentuje víc subjektů, hrozí tak nebezpečí, že ho vystavovatel nevystaví. Když je víc letáků vedle sebe, nebo ve stojanu, nemá jasný titulek, což komplikuje orientaci. Stejně tak jako nejasná titulní strana. Pokud je však podán spolu s komentářem a doporučením, je vnímán velmi pozitivně.